Valse e-mails in omloop
NieuwsSinds vanochtend krijgen verzekerden van Zorg en Zekerheid maar ook andere mensen en organisaties verdachte e-mails. We hebben hier diverse meldingen over ontvangen. In de berichten staat dat er een betalingsachterstand is en dat er een betaling moet worden gedaan. Het onderwerp is: ‘Actie vereist: automatische afschrijving niet uitgevoerd’. Let op: deze e-mails zijn niet van Zorg en Zekerheid. Hieronder lees je wat je het beste kunt doen.
Heb je een valse e-mail ontvangen? Dan vragen we je met klem: verwijder het bericht en klik niet op tekst, afbeeldingen, bijlagen of links.
Wil je controleren of een e-mail echt van Zorg en Zekerheid is? Volg dan de volgende stappen:
- In onze e-mails verwijzen we altijd naar onze Zorg en Zekerheid app of MijnZZ. Dit betekent dat je altijd moet inloggen via DigiD. Hier vind je ook de laatste informatie rondom je betalingen.
- Op onze facturen staat altijd ons IBAN: NL28 INGB 0000 128 526. Maak dus nooit geld over naar een ander IBAN.
- Zorg en Zekerheid vraagt nooit om wachtwoorden of pincodes via e-mail. Gebruik altijd de app of MijnZZ om persoonlijke gegevens door te geven of aan te passen.
- Heb je een valse e-mail ontvangen? Meld je bericht via ons contactformulier en maak een melding bij de Fraudehelpdesk.
Meer informatie over phishing en het herkennen hiervan vind je op https://www.zorgenzekerheid.nl/service-en-contact/phishing