GeZZond | 53

GeZZond 53 augustus 2021 7 Eigen winkels Mustafa Basar (56) uit Leiden ‘Ik vind het belangrijk dat een zorg­ verzekeraar zichtbaar is voor haar klanten. Dit kantoor in de binnenstad is perfect voor mij. Als ik een vraag heb over de zorg, loop ik zo naar bin­ nen en kan ik er direct terecht. Tegenwoordig sluiten steeds meer banken de ene na de andere vesti­ ging, maar Zorg en Zekerheid is de enige in Nederland met eigen verze­ keringswinkels en dat waardeer ik. Zo heb ik het gevoel dat ze er voor mij zijn. Het fysieke contact blijft belang­ rijk, vooral voor mensen die niet kun­ nen mailen of moeite hebben met bellen. Ik hoop dan ook dat de corona zo snel mogelijk voorbij is, zodat we elkaar weer vaker kunnen zien en ontmoeten.’ Al 40 jaar lid Marina Janssen (68) uit Leiden ‘Hoe Zorg en Zekerheid nog zichtbaar­ der kan zijn in de stad? Ik ben daar niet zo mee bezig, maar ik krijg wel al­ tijd het geZZond magazine thuisge­ stuurd. Niet dat ik het helemaal lees, maar ik blader het door en als er een leuk onderwerp in staat, lees ik dat. Ik ben tevreden over Zorg en Zekerheid, ben al 40 jaar lid en krijg altijd duidelijk antwoord en goede voorlichting. Maar dat ligt ook aan jezelf, door de juiste vragen te stellen. Ik vind het belangrijk dat ze niet alleen mij goed helpen, maar ook dat iedereen in staat is om medische zorg te krijgen. Mensen gaan soms niet naar de tandarts omdat ze het niet kunnen betalen. Een zorgver­ zekeraar moet er voor iedereen zijn.’ Mai Abbas uit Leiden ‘Ik was vandaag in de Zorg en Zekerheid winkel om meer te weten over de vergoeding voor een bril. In de winkel krijg je duidelijke informatie wat de mogelijkheden zijn. Ze staan klaar als het nodig is en ik kan op elk moment langskomen en persoonlijk met de medewerkers praten en vra­ gen stellen. Onze vorige verzekeraar zat helemaal in Gorinchem en dan heb je alleen persoonlijk contact via de telefoon. Heel zichtbaar is ook de website van Zorg en Zekerheid, die duidelijk is en waar je alle informatie vindt die je nodig hebt. Verder is be­ langrijk dat ze goede services bieden, zoals betaalgemak. Als je een paar maanden wat minder te besteden hebt, kun je in termijnen betalen.’ Persoonlijk contact Hoe bewijst Zorg en Zekerheid dat ze hier voor jou zijn? in de

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNzM2