Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid

Word de gezondste versie van jezelf

Nieuws
Mensen helpen de gezondste versie van zichzelf te worden. Dat is de ambitie van Zorg en Zekerheid. “Je goed voelen betekent voor ieder mens iets anders”, vertelt Henk Gerla, lid Raad van Bestuur. “Dat blijkt ook uit de roadtrip die we de afgelopen maanden door ons werkgebied hebben gemaakt. De verhalen én de antwoorden op de vraag ‘Hoe word jij de gezondste versie van jezelf?’ laten we vanaf vandaag overal horen en zien. Zo werken we samen aan de gezondste regio van Nederland.”

In de afgelopen maanden ging Zorg en Zekerheid op zoek naar verhalen van mensen zoals jij. We luisterden naar zorgverleners, besturen en leden van sportclubs, werkgevers, ouders en kinderen, leraren, vrijwilligers, studenten en afgevaardigden van onze eigen Ledenraad. Het resultaat is een verzameling betekenisvolle verhalen van vrolijke mensen, depressieve mensen, chronisch zieke mensen en mensen blakend van gezondheid. Mensen die vertellen over hun levens. Wat ze missen, waar ze blij mee zijn. En wat beter kan, om de gezondste en gelukkigste versie van zichzelf te zijn; ter inspiratie en ambitie.

Merkcampagne Hier voor jou

Die verhalen komen uit het werkgebied van Zorg en Zekerheid: het Groene Hart van de Randstad. “De meeste zorgverzekeraars zijn overal, maar wij zijn hier”, vervolgt Henk Gerla. “Bijna 200 jaar geleden zijn wij hier begonnen en al die tijd zijn we hier gebleven. Hier horen we thuis. In deze campagne combineren we die boodschap met het doel van ons werk. Door ons werkterrein (hier) te onderstrepen, en zo de relevantie voor al onze buurtgenoten duidelijk te maken.”

Maar niet alleen Zorg en Zekerheid is hier voor jou. “Daarvoor zijn we te bescheiden”, zegt Henk Gerla. “We geven in deze campagne ook een podium aan de mensen, initiatieven en plekken die bijdragen aan de gezondheid van de mensen in het Groene Hart van de Randstad. Want zij zijn net zo goed hier voor jou. Op allerlei verschillende, positief gezonde manieren. We willen graag als zorgverzekeraar helpen die verbindingen te leggen.”

Het Groene Hart van de Randstad heeft een goede startpositie om de gezondste regio van Nederland te worden. “Mede dankzij sportieve initiatieven zoals het Zorg en Zekerheid Circuit en Zorg en Zekerheid Leiden Basketball zien we dat het met de fysieke fitheid al best goed zit”, besluit Henk Gerla. “Jong en oud bewegen hier meer dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast werken we samen aan projecten die zorgen voor meer mentale fitheid en die mensen sociaal en financieel mee laten doen. Zorg en Zekerheid is zo letterlijk beter in jouw buurt.”

Samenwerking met Storyboard

De nieuwe campagne van Zorg en Zekerheid is gemaakt in nauwe samenwerking met Storyboard. “Het werk van Storyboard draait om merkverhalen met culturele relevantie. Terwijl de meeste zorgverzekeraars zich richten op ziektepreventie, zet Zorg en Zekerheid zich juist in voor gezondheid. Om dit verhaal tot leven te brengen, zijn we op zoek gegaan naar echte mensen met autoriteit in de regio, die nauw met dit thema in verbinding staan. We zijn in het bijzonder trots op deze samenwerking omdat die meer geworden is dan een campagne an sich: door te luisteren naar wat er écht leeft in de regio, komt Zorg en Zekerheid steeds dichter naast zijn doelgroep te staan”, zegt Martijn de Kemp, CEO van Storyboard.