Twee bazen van morgen voor Zorg en Zekerheid

Hoog bezoek vandaag bij Zorg en Zekerheid: de ceo’s van twaalf Leidse bedrijven én hun opvolgers voor één dag schoven vanochtend gezamenlijk aan de ontbijttafel aan. Dit is de officiële aftrap van JINC Baas van Morgen Leiden. Bestuursvoorzitter Ton van Houten staat zijn stoel én zijn agenda de hele dag af aan twee tieners uit Leiden. “Casimir en Hojatullah zijn jong en wonen bij ons in de buurt, dus zij kunnen ons mooie, jonge inzichten geven.”

Met Baas van Morgen vestigt JINC, een non-profitorganisatie die strijdt tegen kansenongelijkheid onder jongeren, de aandacht op gelijke kansen op de werkvloer. Zorg en Zekerheid draagt JINC Leiden vanaf de start een warm hart toe. “Naast onze deelname aan De Baas van Morgen werken we sinds vorig jaar in Leiden en Haarlemmermeer intensief met JINC samen”, vertelt Ton van Houten. “We geven bijvoorbeeld online én echte bliksemstages en sollicitatietrainingen op scholen in de regio. De samenwerking met JINC heeft parallellen met initiatieven die wij ontwikkelen op het gebied van schuldhulpverlening en armoedebestrijding. JINC sluit daarnaast prachtig aan bij ons partnership met JOGG Gezonde jeugd Gezonde toekomst in Leiden en Haarlemmermeer. Mijn collega’s en ik kunnen scholieren dus als geen ander laten zien hoe belangrijk gezond leven is en welke rol een zorgverzekeraar hierin kan spelen.”

Programma

De jonge deelnemers staat een spannende dag te wachten. Nadat ze door Ton zijn opgehaald, mogen ze even echt aan de top staan. Daarbij zien ze van binnenuit hoe Zorg en Zekerheid in elkaar steekt. Dit geeft de tieners een stoot zelfvertrouwen, een groter netwerk en meer kennis van de arbeidsmarkt.

Casimir en Hojatullah schoven donderdag als eerste aan in het bedrijfsrestaurant van Zorg en Zekerheid. Hier vindt de officiële aftrap plaats van alle activiteiten, van alle deelnemende bedrijven. Daarna gaan ze aan de slag met Positieve Gezondheid.

Als verrassing komt 3X3Unites langs om een basketbalclinic te geven en kwam het Leidsch Dagblad langs voor een interview. Na de lunch in ons bedrijfsrestaurant, met gezonde ingrediënten uit eigen tuin, spelen de jonge bazen het Positieve Gezondheidsspel. Tussendoor werken ze aan hun vraagstuk: hoe zorgen we ervoor dat jongeren voldoende bewegen, gezond eten en lekker in hun vel zitten? Aan het einde van de dag vertellen Casimir en Hojatullah welke adviezen zij voor Zorg en Zekerheid hebben.

Het belooft een mooie, zonnige dag te worden. Via social media houden we jullie op de hoogte.