Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid

Stel je vraag


Wil je direct antwoord op je vraag? Kijk dan zelf op Service en contact waar de meeste informatie te vinden is of neem telefonisch contact op via 071 – 582 58 25. Als je je vraag via ons contactformulier stelt ontvang je binnen 2 werkdagen een reactie.

For a question in English, use the English section of our website

    Maak jouw keuze

    Goed om te weten

    Heb jij of jouw zorgverlener een ontvangstbevestiging van de machtigingsaanvraag gekregen? Dan is de aanvraag in behandeling en hoef je niets te doen. Je ontvangt onze reactie binnen 15 werkdagen. Je krijgt binnen deze 15 werkdagen geen statusupdate.

    Heb je vragen over een afwijzing van een machtiging? Overleg dan eerst met jouw zorgverlener voordat je contact opneemt.

    Meestal direct antwoord

    Het antwoord op vragen zoals 'Wat is betaald?' en 'Wat moet ik nog betalen?' vind je in MijnZZ.  

    Zelf een voorstel doen bij een achterstand? Regel hier jouw persoonlijke betalingsregeling!

    Bekijk eerst of opzeggen wel nodig is

    Opzeggen bij Zorg en Zekerheid is niet nodig als je uiterlijk 31 december kiest voor een nieuwe zorgverzekeraar. Jouw nieuwe verzekeraar zorgt ervoor dat je huidige zorgverzekering wordt opgezegd. Je hoeft zelf niets te doen.

    Lees verder over Opzeggen verzekering en kies het juiste formulier voor een snelle verwerking van jouw opzegging.

    Meestal direct antwoord in MijnZZ

    Voor andere vragen kijk je op Eigen risico.

    Meestal direct antwoord

    Heb je nog niets gehoord over jouw declaratie? Bekijk in de app of MijnZZ of jouw declaratie al in behandeling is.

    Is jouw declaratie niet of niet helemaal vergoed? Bekijk dan de toelichting waarin wij uitleggen wat hiervan de reden is.

    In onze Vergoedingenzoeker kun je ook zien hoe het precies zit met deze vergoeding.

    Als je een vraag over vergoedingen hebt

    Alles wat je nodig hebt, vind je in onze Vergoedingenzoeker. Zorg wel dat je eerst jouw aanvullende verzekering kiest.

    Jouw zorgverlener is dé persoon om zorginhoudelijke vragen aan te stellen.

    Direct zelf regelen, zonder contact. Snel en makkelijk!

    Wil je advies over het wijzigen van jouw verzekering? Vanaf half november geldt: ga naar MijnZZ en kies voor ‘Vergelijk verzekering’. Kies op je gemak de verschillende verzekeringen en vergelijk de vergoedingen. Pas als je tevreden bent, geef je de wijziging door.

    Is jouw wijziging al bij ons bekend? Geef ons 10 werkdagen, dan is het zeker geregeld!

    Direct zelf regelen, zonder contact. Snel en makkelijk!

    Persoonlijke gegevens wijzigen? Pak jouw DigiD erbij en regel het in MijnZZ.

    Heb je je adreswijziging aan de gemeente doorgegeven? Dan verwerken wij dit automatisch. Je hoeft niets te doen.

    Is jouw wijziging al bij ons bekend? Geef ons 10 werkdagen, dan is het zeker geregeld.

    Soms kan je beter zelf alvast wat stappen nemen, dan regel je het sneller!

    Moet ik verzekerd blijven als ik naar het buitenland ga, of juist als ik net in Nederland aankom? Bepaal hier wat voor jou geldt en wat je ook direct kan regelen.

    Voor vragen over declaraties, vergoedingen en andere onderwerpen kijk je op Buitenland.

    We ontvangen bijlagen graag via een andere route

    Declareer je factuur (van bijvoorbeeld de tandarts) via de app of in MijnZZ.

    Wil je digitaal een bijlage naar ons toesturen? Kijk dan bij jouw onderwerp op Service en contact. Daar leggen we per onderwerp uit hoe je een bijlage kan opsturen.

     

    Heb je op Service en contact gekeken en staat jouw onderwerp er niet bij? Stel dan je vraag via dit formulier. Je krijgt zo snel mogelijk een reactie.

    Verder lezen