Wachtlijstbemiddeling
In 5 stappen naar wachtlijstbemiddeling
- Vul het aanvraagformulier voor wachtlijstbemiddeling in.
- Als wij het formulier hebben ontvangen, zoeken wij naar de specialist of (zorg)instelling waar u het snelst aan de beurt bent.
- Wij leggen u de mogelijkheden uit.
- U beslist zelf welke mogelijkheid u kiest.
- Wij geven u alle informatie die u nodig heeft om verdere afspraken te maken.
Ook als u al een afspraak heeft gemaakt voor dagbehandeling, poliklinische hulp of opname en hiervoor op een wachtlijst staat, kunnen wij u helpen.
Goed om te weten
- U zorgt er zelf voor dat de nieuwe behandelaar uw medisch dossier ontvangt
- We hebben geen minimale wachttijd om wachtlijstbemiddeling te starten
- We hebben geen invloed op bestaande wachtlijsten
- Wij kunnen geen spoedafspraken voor u maken.
- We bemiddelen alleen naar gecontracteerde instellingen
- Sommige behandelingen kunnen niet in elk ziekenhuis worden uitgevoerd.
- Soms is wachtlijstbemiddeling om medisch inhoudelijke redenen niet mogelijk.
Contact met team Zorgadvies en Bemiddeling
Wat is de wachttijd voor zorg?
Wij hebben met zorgverleners afgesproken dat zij binnen de wachttijden van de Treeknorm zorg geven. De Treeknormen worden vastgesteld in een overleg tussen zorgverleners en zorgverzekeraars. Bij spoedeisende zorg moet de noodzakelijke hulp zo spoedig mogelijk (binnen enkele uren) worden gegeven.
Maximaal aanvaardbare wachttijden per zorgsector (pdf)
Bedankt voor uw feedback!
Er is een fout opgetreden. Wilt u het later nog een keer proberen?
Welke informatie verwachtte u hier te vinden? Laat het ons hieronder weten, zodat wij de informatie kunnen verbeteren. Let op: heeft u een persoonlijke vraag? Stuur ons dan een e-mail.