Beperkte toegang door omzetplafond
Wat is een omzetplafond?
Met sommige zorgaanbieders hebben wij een afspraak gemaakt over het maximale bedrag dat de zorgaanbieder per jaar bij ons in rekening mag brengen. Dit noemen we een omzetplafond.
Wat merk je van een omzetplafond?
Ben je al in behandeling? Dan merk je niets van het omzetplafond.
Start je een nieuwe behandeling en heeft de zorgaanbieder het omzetplafond bereikt voor dat jaar? Dan kun je voor een nieuwe behandeling misschien niet meer naar deze zorgaanbieder of moet je langer wachten. In dit geval kun je contact opnemen met Zorgadvies en Bemiddeling. Wij kijken dan samen met de zorgaanbieder of je toch geholpen kunt worden. We helpen je ook graag met het vinden van een andere zorgaanbieder.
Waarom een omzetplafond?
Met een omzetplafond zorgen we ervoor dat zorg efficiënt en zonder onnodige kosten wordt geleverd. Zo blijven de zorgkosten laag en de premie betaalbaar.
Op zoek naar een zorgaanbieder?
Ga naar onze Zorgzoeker om te zien of er wel of geen contract is afgesloten met jouw zorgaanbieder en of er een omzetplafond is of wordt afgesproken. In de Zorgzoeker wordt één van onderstaande pop-ups getoond indien sprake is van een omzetplafond:
Contract: vergoed, met omzetplafond
Wij hebben met deze zorgaanbieder een afspraak gemaakt over het maximale bedrag dat de zorgaanbieder per jaar bij ons in rekening mag brengen. Dit noemen we een omzetplafond.
(Nog) geen contract: wel vergoed, met omzetplafond
Wij gaan met deze zorgaanbieder een afspraak maken over het maximale bedrag dat de zorgaanbieder per jaar bij ons in rekening mag brengen. Dit noemen we een omzetplafond.
Bedankt voor je feedback!
Er is een fout opgetreden. Wil je het later nog een keer proberen?
Welke informatie verwachtte je hier te vinden? Laat het ons hieronder weten, zodat wij de informatie kunnen verbeteren. Let op: heb je een persoonlijke vraag? Stuur ons dan een e-mail.