Table of Contents Table of Contents
Previous Page  18 / 28 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 28 Next Page
Page Background

Verder kwam aan bod de werking van de hersenen,

je waarneming en bewustzijn, persoonlijkheid en

motivatie, sociaal psychologische processen en

globaal psychische problemen en therapievormen.

Dit jaar gaan we dieper in op de sociale psychologie,

groepsprocessen, persoonlijkheid, persoonlijke groei

en zelfinzicht. En volgend jaar staan de onderwerpen

coaching en begeleidingskunde centraal.

Wat zijn je ervaringen?

De opleiding is best pittig, maar erg interessant.

Het geeft je meer inzicht in jezelf, maar ook van

de personen, familie en collega’s, om je heen.

Je leert situaties te bekijken via verschillende

invalshoeken en mee te denken hoe jij zou reageren

bij bepaalde gebeurtenissen. Volgend jaar hoop

ik gesprekken te gaan voeren waarbij je goed leert

luisteren naar elkaar en hoop ik nog meer zelfinzicht

te krijgen.

Wat brengt het of heeft het je gebracht in je werk?

Als secretaresse heb je te maken met dienstverlening

en verschillende type mensen en afdelingen. Het is

fijn dat je leert kijken naar gedragingen van personen

en niet meteen een oordeel daarover hebt. Ik hoop

in de organisatie medewerkers te motiveren om een

plezierige werksituatie te creëren. Want mijn motto is

“je bent zelf verantwoordelijk voor een leuke

werkplek!”. En wie weet wat de toekomst nog brengt.

Medio 2015 slaagde

Paul Nibbelink, Marketeer,

voor zijn opleiding

NIMA-A bij het NCOI

Waarom gedaan?

Eind 2013 startte ik met NIMA-A bij NCOI. Ik maakte

namelijk na de zomer van 2013 de overstap van de

afdeling AWBZ naar de afdeling Marketing. NIMA-A

is eigenlijk de fundering van het Marketingvak –

de theoretische basis.

Wat hield het in?

Zoals ik al schreef, is NIMA-A de marketingfundering.

Marketing combineert economie, psychologie en

sociologie en ontrafelt alles in theorie wat er nodig is

om een consument een product te laten kopen of

een dienst te laten afnemen en alles wat er nodig is

vanaf de grondstof tot de plek van die uiteindelijke

koop.

Ik schreef me in voor een klassikale opleiding, alleen

door gebrek aan belangstelling liet ik mij verleiden

tot de digitale opleiding. Dat is thuis volgens een

planning 625 bladzijdes doornemen, absorberen en

opdrachten maken met een docent op afstand. De

opleiding sluit je af met een examen. Dat examen

bestaat uit 2 delen. Een multiple-choice deel en een

deel met een aantal casussen.

Wat zijn je ervaringen?

Ik ben erachter gekomen dat digitaal leren niet

mijn ding is. Ik ben toch meer van de interactie met

andere cursisten en een docent. Je leert daardoor

ook meer over een aanpak in een ander bedrijf. De

opleiding vond ik goed te doen naast het werk bij ZZ,

mijn voetbaltrainerschap en de ZZ-band.

In december 2014 ging ik op voor het examen,

haalde wel het 1e deel en kwam door een

ingewikkelde statische casus tekort voor het 2e deel.

In juni 2015 herkanste ik dat deel met succes.

Wat brengt het of heeft het je gebracht in je werk?

De theoretische fundering die ik geleerd heb, gebruik

ik in meer of mindere mate vrijwel elke werkdag.

Ik heb nu veel meer inhoudelijke kennis, die ik

gebruik bij het uitvoeren van mijn werkzaamheden.

Daarnaast helpt deze kennis mij om van het werk van

mijn collega’s binnen de afdeling Marketing en ook

binnen de afdeling Communicatie beter te begrijpen.

Saskia Butler-Verschue-

ren, Medewerker Gover-

nance, Risk & Compliance,

startte in september 2014

met haar opleiding Leer-

gang Compliance Officer

bij het Nederlands

Compliance Instituut

Waarom gedaan?

Zorg en Zekerheid gaf mij de mogelijkheid om naast

mijn werk de opleiding Leergang Compliance Officer

te volgen. De reden voor mij om deze opleiding

te volgen, was om meer inzicht te krijgen in het

werkgebied van compliance, het behandelen van

compliance vraagstukken en het beheersen

van compliance risico’s.

18

Sociaal jaarverslag 2015